Socialcom werft aan

Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe talenten. Ben je gemotiveerd om in communicatie en sales te werken?
Management Assistent

Management Assistent

BEDRIJFSOMSCHRIJVING

SocialCom offers companies and independents a turnkey solution to ensure successful communication on social networks.

 

PLAATS IN DE ORGANISATIE

Departement Admin
Bevoegde CEO, COO, CFO

MISSIE

De missie van de « Management Assistant » is gevarieerd. Deze fungeert als ondersteuning van het management en voert taken uit met betrekking tot het financieel management, contacten met de leveranciers en klanten, wagenparkbeheer, HR en secretariaat.

 

VERANTWOORDELIJKHEDEN EN TAKENLIJST

Financieel Management
  • Introductie van klanten en contracten
  • Uitgave van maandelijkse facturen en herinneringen
  • Monitoren van de schuldinvorderingen en de evolution van de verouderde balans
  • Monitoren van betalingen en de cash flow
  • Boekhouding (vereenvoudigd) in contact met onze fiduciaire
  • Update maandelijkse budgetten
Contact met klant en leverancier
  • Follow-up bestellingen en facturen van leveranciers
  • Follow-up en beheer van verzekeringen  
  • Ontvangen van klanten en bezoekers
Fleet management
  • Maandelijkse controle van de car fleet.
  • Follow-up onderhoud, technische controle en verzekeringen
Human Resources
  • Opvolgen van de prestaties en de uitbetalingen van personeelslonen
  • Beheer van nieuwe personeelscontracten
Secretariaat
  • Ontvangen en filteren van oproepen en briefwisseling
  • In tussentijd hierbij dossiers bijwerken en archiveren,
  • Organiseren en afhandelen van vergaderingen intern en extern,
  • Geregeld betrouwbare informatie verstrekken aan de verantwoordelijke manager(s) van de betrokken diensten en zijn medewerkers
  • Garanderen van vertrouwelijke informatie
  • Gebruik van onze CRM als managementtool
  • De juist toepassing van procedures te controleren en indien nodig deze bij te werken,
  • Analyseren van de resultaten en waar nodig verbeteringen voorstellen

PROFIEL

Algemene competenties:
  • Kennis van de software Winbooks
  • Kennis op het gebied van management, marketing en sales
  • Grondige mondelinge en schriftelijke kennis van het Nederlands en het Frans
  • MS Office-vaardigheden : Word/Excel/Powerpoint
Algemene competenties :
  • Assertiviteit, emotionele controle, planning en organisatie
  • Respect voor anderen (empathisch en actief luisteren)
  • Respect voor procedures
Specifieke vaardigheden :
  • Nieuwsgierig en creatief
  • Goed gevoel voor observatie
  • Stressbestendig
  • Nauwkeurigheid en organisatie hoog in vaandel dragen
  • Flexibel
  • Jezelf correct en professioneel uitdrukken
  • Uitstekende kennis van de producten en/of diensten ; voortdurend deze kennis bijschaven.
  • Blijk geven van vasthoudendheid en autonomie
Gedragscompetenties :
Analyse en probleemoplossend

  • Dynamisch en proactief, je neemt initiatief
  • Actief luisteren, sterk observatievermogen en  groot anticipatievermogen
  • Prioriteiten kunnen stellen
  • Groot aanpassingsvermogen
Relationeel

  • Communicatie : sterke relationele aanleg
  • De klant kunnen begeleiden, overtuigen en behouden
  • Dynamisch zijn
Management

  • Stipt, streng en verantwoordelijk zijn
  • Samenvattende analyse en reporting

 

Community manager NL/FR

Community Manager NL/FR

A. BEDRIJFSOMSCHRIJVING 

SocialCom biedt bedrijven en zelfstandigen een kant-en-klare oplossing om het succes van hun online communicatie op sociale netwerken te waarborgen. Wij zijn gespecialiseerd op het gebied van communicatie op sociale media voor kleine en middelgrote ondernemingen. Ons doel is om deze bedrijven een aangepaste en gepersonaliseerde aanpak te bieden om hen de middelen aan te reiken om hun imago te verbeteren, hun producten te verbeteren en hun zichtbaarheid te optimaliseren zodoende hun klantenbestand te verhogen en hun klantenbinding te versterken. Onze CEO, Olivier Viaud, is ook de oprichter van Co.Station. Deze samenwerking, gelegen in het centrum van Brussel, is gespecialiseerd in innovatie en digitalisatie. Co.Station is ook een accelerator waar start-ups, evenals scale-ups, zich ontwikkelen in verschillende fasen.

 

B. JOBOMSCHRIJVING 
  • Je integreert een creatief, sociaal team.
  • Je schrijft, herschrijft of herleest verschillende geschreven digitale media.
  • Je maakt redactionele inhoud voor de sociale netwerken van onze klanten.
  • Je beheert en rekruteert je team.
  • Je creëert en zorgt voor de follow-up van de digitale strategiëen van onze klanten.
  • Je schrijft blogartikelen in het Frans en/of het Nederlands.
  • Je verspreid en analyseert professionele content op intranet en/of een CMS.
  • Je zoekt proactief naar informatie om up-to-date te blijven wat betreft social media.
  • Je ontwikkelt mee de marketing van SocialCom.
  • Je bent verantwoordelijk voor verschillende brainstormingsessies voor het team.
  • Je geeft mee de opleidingen die wij aan onze klanten aanbieden in FR & NL.
  • Je beschikt over een zekere autonomie maar vraag steeds de mening van je meerdere vooraleer je beslissingen neemt.

 

C. GEZOCHT PROFIEL  
  • Je hebt een grondige geschreven & orale kennis van het Nederlands en het Frans?
  • Loop je over van verbeelding als het gaat om digitale communicatie?
  • Toon je betrokkenheid en toon je wilskracht en ambitie?
  • Heb je een perfecte taalkundige beheersing?
  • Praat jij hashtags?
  • Ben jij een genie (zoals Kanye West) wat betreft social media?
  • Ben je competitief, creatief en een multi-tasker?
  • Heb je een kritisch oog?

 

Beantwoord je aan bovenstaand profiel, stuur ons dan je CV naar stephanie@socialcom.be en we nodigen je graag uit voor een gesprek.

Het SocialCom-team

 

Stagiair(e) in Community Management

Behoor jij al tot de volgende generatie van digitale marketeers die zowel creatieve als technische skills verenigen?

SocialCom is een communicatieagentschap gespecialiseerd in sociale netwerken.  Het bedrijf is momenteel een van de belangrijkste spelers op de digitale markt in België.

Onze missie is de bedrijfscommunicatie te versterken met behulp van een optimale communicatie op de sociale media. Wij zijn toegewijd onze klanten te ondersteunen in hun communicatiebehoeften en streven ernaar aangepaste oplossingen aan te bieden.

Stagiaire in Community Management

Jobomschrijving

Content creatie
  • Je werkt in team met een sociale creatieve sfeer.
  • Je creëert content plannen en inhoud voor de sociale kanalen van onze klanten.
  • Je staat in voor de creatie en copy van de social content.
  • Creatie van visuals, GIF’s, video’s en Instagram stories.
  • Creatie van copy voor Facebook, Instagram, Twitter en newsletters.
Social media advertising
  • Je plaatst de content in de juiste kanalen.
  • Onder begeleiding selecteer je de juiste ad formats en target de juiste doelgroepen.
 Community Management
  • Je bent mede-verantwoordelijk voor het dagelijkse community management van de pagina’s die je beheert.

Gezocht profiel

Must haves
  • Je bent even geniaal als Kanye, maar dan op social media vlak.
  • Je spreekt vloeiend Nederlands, Engels, hashtags en Emoji.
  • Je bent een woord nerd. And proud of it.
  • Canva is je tweede thuis of wil je graag jouw tweede thuis maken
  • You
  • Je bent een doorzetter, creatief en een multi-tasker.
  • Je hebt een natuurlijke afkeer van Comic Sans.
  • Je mag ‘Evster’ zeggen tegen Evan Spiegel.
  • De voornaam Mark en/of achternaam Zuckerberg hebben is een plus.
Wij bieden je aan…

Ben je even geniaal als Kanye, maar dan op gebied van social media? Dan ben jij de persoon die we zoeken. En met ‘we’ bedoelen we SocialCom, een sterk groeiend communicatiebureau in België & Luxemburg met een sterke focus op innovatieve digitale communicatie voor kleine en middelgrote kmo’s!

Team Brussel is getting social. Nu ja, dat waren we al, maar nóg meer social dus. Daarom zijn we op zoek naar een creatieve community management stagiare.

Interesse? Then please, step into our office 😉

Marketing advisor NL

Een communicatieagentschap gespecialiseerd in de sociale netwerken. Het bedrijf is momenteel een van de belangrijkste spelers op de digitale markt en verschijnt in de top 100 van reclamebureaus in België.
Onze missie is de bedrijfscommunicatie te versterken met behulp van een optimale communicatie op de sociale media. Wij zijn toegewijd onze klanten te ondersteunen in hun communicatiebehoeften en streven ernaar om aangepaste oplossingen aan te bieden.

Marketing advisor NL

Onze job:

Socialcom biedt een oplossing voor digitale zichtbaarheid voor KMO’s aan door hen een aanwezigheid op de sociale netwerken aan te bieden, door hun websites aan te maken en door de ontwikkeling van hun mobiel applicaties.

Leverancier van een sterke expertise in het digitale communicatienetwerk, biedt het bedrijf zijn diensten en zijn kennis om inhoud te creëren en uit te zenden.

En dit, op verschillende digitale media’s van het bedrijf.

Functie:

Als Sales Advisor ben je commercieel sterk en kan je de klant makkelijk overtuigen

Profiel:

  • 1 à 2 jaar ervaring
  • Je hebt Nederlands niveau moedertaal en een verzorgde uitspraak.
  • Communicatieve vaardigheden
  • Persoonsgebonden competenties: assertief, kunnen omgaan met emoties, plannen en organiseren.
    • Je werkt 2 dagen op kantoor en 3 dagen op de field.

Aanbod:

We bieden je een vast full-time job aan met een aantrekkelijk salaris

en extralegale voordelen zoals (bedrijfswagen, tankkaart en  GSM )

Solliciteer hier

Solliciteer voor de job waarvoor je bent klaar invullen van de onderstaande velden !

Onze stappen

 

1 Solliciteer nu
2 Analyse en pre-selectie van uw sollicitatie
3 Individueel interview
4 Feedback
5 Welkom bij Socialcom !

Uw sollicitatie

Upload je CV en motivatiebrief